Wpisz się do Newslettera

Akceptuję Polit. Pryw.

Dzieci uczą się lepiej dzięki NNKT

 

Inteligencja Twojego Dzieckaautorem artykułu jest Józef Łysikowski

 

Dzieci jedzą zbyt dużo niezdrowej żywności i mają za mało ruchu co niekorzystnie wpływa na ich metabolizm. Ponadto oddychają powietrzem zanieczyszczonym dymem nikotynowym i spalinami. Zawarte w nim kadm i ołów zatruwają dziecięce mózgi. Wszystkie te czynniki prowadzą do zaburzeń neurorozwojowych, a to z kolei obniża efektywność dzieci w trakcie nauki. Sposobem na poprawę koncentracji, pamięci i zdolności uczenia się jest uzupełnienie codziennej diety w odpowiednie kwasy tłuszczowe - dodaje p. Magda.

Kwasy Omega-3
Tłuszcze z rodziny Omega-3 zaliczane są do długołańcuchowych Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych, które:

stanowią budulec tkanki mózgowej;
wpływają na jakość błon komórkowych wszystkich komórek ciała;
ich obecność jest ważnym czynnikiem rozwoju mózgu i zachowania sprawności umysłowej aż do późnego wieku;
przeciwdziałają zwapnieniu naczyń krwionośnych i korzystnie wpływają na układ naczyniowy;
pomagają w zwalczaniu stanów zapalnych, alergii, wszelkich chorób układu immunologicznego;
podnoszą odporność organizmu;
pośrednio wspomagają również odchudzanie.


Mimo tak ważnej roli kwasy te nie są wytwarzane przez ludzki organizm. Dlatego powinny być dostarczane w pokarmie. Ich naturalnym źródłem są ryby morskie: szprotka, tuńczyk, makrela, łosoś, sardynka, dorsz, śledź, a także kawior i inne owoce morza. Bogate w Omega-3 są również oleje (lniany, z pestek dyni, orzechowy, klonowy i rzepakowy), siemię lniane, orzechy włoskie i brazylijskie, a także zielone warzywa liściaste.

Dostarczenie zalecanej dziennej dawki (1-3 g) kwasów Omega-3 wymaga spożycia około 150 g tłustych ryb morskich lub 1-2 łyżek oleju lnianego lub orzechowego. Nie przestrzeganie tego zalecenia może doprowadzić do niedoboru kwasów Omega-3 w organizmie. Może to być przyczyną problemów z układem krążenia, umysłowych (dysleksja, zaburzenia pamięci), emocjonalnych (depresje), metabolicznych (otyłość), dermatologicznych, odpornościowych i innych.

Kwasy Omega-6
Kwasy linolowy i gamma-linolenowy z rodziny Omega-6 to także Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe. Rola kwasów Omega-6 jest nie do przecenienia, ponieważ:

wraz z kwasami Omega-3 pełnią kluczową rolę w regulowaniu funkcjonowania mózgu oraz zapewniają normalny wzrost i rozwój;
ich obecność w organizmie jest konieczna do utrzymania zdrowia kości, regulacji metabolizmu, stymulowania wzrostu skóry i włosów oraz utrzymania zdolności rozrodczych;
badania kliniczne dowodzą, że kwasy z rodziny Omega-6 pomagają w leczeniu m.in. ADHD, anoreksji, osteoporozy, cukrzycy, alergii, chorób oczu i symptomów menopauzy.


Podobnie jak w przypadku kwasów Omega-3, nie są one wytwarzane przez ludzki organizm. Występują przede wszystkim w olejach roślinnych, np. kukurydzianym, sezamowym, słonecznikowym, sojowym, w oleju z wiesiołka, ogórecznika i kiełków pszenicy, a także w mięsie i nabiale (zwłaszcza w mleku i jajach).

Aby wprowadzenie NNKT do codziennej diety przyniosło oczekiwane rezultaty kwasy te muszą występować w odpowiednich proporcjach. Dzienna dawka kwasów Omega-6 zależy od ilości spożywanych kwasów Omega-3. Bardzo ważne jest by utrzymać właściwą relację między ilością kwasów Omega-6 i Omega-3, która powinna wynosić 4:1. Nadmiar Omega-6 w stosunku do Omega-3 może spowodować u dziecka objawy alergii, nadpobudliwości i nietolerancji pokarmowej.

Najlepszym sposobem na uniknięcie komplikacji związanych z nieprawidłowym doborem proporcji jest stosowanie gotowych preparatów, zawierających kwasy tłuszczowe, takich jak na przykład: GALOMEGA - 100 KPS oraz GALOMEGA FORMUŁA IQ
Firma GAL jest organizatorem ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej "Akademia IQ", która ma na celu powiększenie sprawności i szybkości uczenia się u dzieci w wieku 10 i 11 lat.

więcej informacji i komentarzy na ten temat znajdziesz w serwisie Gablotka Szkolna


--
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

---

Zobacz:

Więcej porad, podpowiedzi, artykułów - znajdziesz w menu po prawej stronie.